Thursday, 16 April 2009

CHOCOLATE CHIP COOKIES


dari cerok dapor nekPP... beralih arah ler pulakkk.. asik rebus2... tumis2.. kukus2.. nie kita bakar2 plak.. ahaks.. BISKUT CHOKLAT CHIP .. mudah dan sampoii ajer nak buat.. tidak mengambil masa yg lama. kebiasanya nekPP buat nie utk bekalan BB Bears ke skolah. resepi nie nekPP dpt dari Majalah RASA edisi Ramadan tahun 2006... haa kauuu... hehe... kita zasss resepinya yaaa

bahan2
  • 350 gm butter
  • 150 gm gula perang
  • 150 gula halus
  • 2 biji telur
  • 500 gm tepong gandum
  • 1 tspn soda
  • 300 gm walnut cincang
  • 300 gm choc chip

cara2nya
  1. pukul butter + gula hingga kembang
  2. masukkan telor 1 per 1 dan pukul lagi
  3. kemudian masukkan tepong + soda yg telah diayak. gaul rata
  4. akhir sekali masukkan walnut yg dicincang + choc chips
  5. bentukkan bsikut dan bakar pada suhu 180oC selama 15-20 minit


8 comments:

ZaiY said...

ni kalau muaz tgok ni, tak tahan tinger saya dibuatnya, dengar dia duk sebut kukis je nanti...:p)

nekPP said...

hehe mama buat adunan kukis..pas tu muaz tulung bulat2 kan kukis tuu...sure muaz suke!

kayteeze said...

Huuaaa.........

Macam nak raya pulak !! Hmm...eeee....geram tengok biskut tu.. biskut homemade ni harum baunya...macam boleh bau dari sini...he he...

Suzi said...

anak2 saya sukalah menolong bila buat cookies tapi saya yg tak larat nak layan hihihi...

ain said...

ni klu wani tau auntie @%$# buat cookies, mau dia suruh buat gak. tu hari buat bwk gi sek, mak kwn dia tipon nk resipi.hehe

Sasha said...

mmg sempoi... bhn2 nya simple bangat!

Syigim said...

bestnye!! nk try le!!

nekPP said...

moninn cucu2 nekPP..ahaks

tie >>> hehe mesra gitu.. harumm bau satu rumah!

suz >>> same laa gan anak dara nekPP suke menolong..

beb >>> aku show off kat adlyn pasal isu waniii...sengeh2 ajer lah dia!

sha >>> betulll.. boley gek ikut resepi kat choc chips tu punya paket..

syigim >>> tryyyy sure the boys suke!