Tuesday, 14 April 2009

ASAM PEDAS IKAN MAYONG

waduhhhh asam pedas lagiii ekeke.. saje nak 'show off' ahaks.. Bunga Kantan nekPP... aloo hasil tanaman nekPP tawww... bangga gitew.. yayyy.. finally i found the bunga kantanz...punya laa tensen tahap gaban mencarikkk... just imagine.. 4 months bunga kantan tu terperap kat freezer!! hehe.. still fresh uuuu... aper yg nekPP nak kongsi kat sini.. sekiranya... barang sesiapa yg nak bunga kantan atau serai atau ape2 aje laa kelihatan segar bugar; hendaklah dibungkus dlm surat khabar atau plastik lalu disimpan dalam freezer; insyAllah akan kelihatan segar seperti baru petik dari kebun.. hehe..betull .. tengoklah hasilnya.. haa tu ha!! caya takkk??? sooo nak kasii lagii syiokkkk... zasss asam pedas ikang mayongg...

dari cerok dapor nekPP.. Asam Pedas Ikan Mayong dan Bunga Kantan.. resepinya seperti yg nekPP bagi tahu ari tu.. nak hilangkan hanyir ikan nie.. letak cili api... taburkan sedikit lada hitam yg ditumbuk kasar.. air asam jawa mestilah pekat.. lagiii.. nampak tak gambor tepi tuh...hehe kasi sorok sikit.. malu ahh.. org johor.. kalau makan asam pedas tak lengkap rasanya tak de KICAP! buhuahua.. enjoyyyy...

3 comments:

Suzi said...

dulu2 ada maid dr indon (bkn maid saya) ckp petua balut dgn surat khabar tu tapi saya jarang praktis hihihi...
nekPP ni buat saya meleleh air liur je...nasib baik tak pregnen...pebret saya ni...lagi2 asam pedas johor...tapi saya tak tahu buat nak kasi sedap. paling saya suka yg FIL saya masak...sedapnya rindu asam pedaslah pulak...
kalau duk sebelah rumah nekPP dah hulur mangkuk dah...

ain said...

hari ni plan nak masak asam pedas ikan merah..tp ngan daun kesum. mesti best gak le.

nekPP said...

hi suz >>> haa tulaa org aja xmao ikut..oh yeahh ur FIL org johor gek ekh..maner tuuu hehe..

alaa suz..msk ni..benarnya ikut cara kita..kalau kita rasa sedap..sedaplah..kalau tak tuu ada lah yg kurang..jadik kena kreatif sendiri..

sure nekPP ajak makn dtg umah lagi!

ain >>> beb aha ekh maner asam pedas ko tu?? soto plak jadiknyaaa...