Sunday, 19 April 2009

MEE SUP


Bismillahhhh.... slurpppp... nyaman kalau dimakan waktu panas2! amat sesuai dimakan kalau sakit tekak ker... nak demam kerr.. hehe.. Mee Sup hidangan ujung minggu dari cerok dapor nekPP.. xsempat nak masuk n3 on time.. nekPP nak share sikit tu haa nampak tak mee kuning.. mee tu kawan nekPP yg buat.. kena oder ler.. harganya sekitar RM15.. biasanya nekPP kalau buat mee goreng, mee kari atau ape2 ajer laa beli spagetti utk mengantikan mee kuning nih.. selain itu ada gek mee yg made in indon atau philipina..

Mee Sup nie enak dimakan degannnnnnn Sambal Kicap.... mmg mengacam dan terancam!. nmpk x dlm gamba tuu... kuah mee sup nekPP hitam legam!! aalahaiii jom makannnn.. kita zass resepi sambal kicap...

bahan2
  • cili api hijau nekPP guna 1 tray
  • 1 ulas bawang putih
  • kicap manis atau masin
  • gula
  • limau kasturi diperah dan diambil jusnya
dibelender kesemua bahan2 di atas.. atau ditumbuk!



7 comments:

ZaiY said...

slurrp...kalau dah kena ngan sambal cili api tu mesti nyaman je tinger kuar asap..ekeke..
psstt..resepi kuah takde ker?

mother of two said...

nek pp,
laksa??? kata sedapppp biler tu next week? takpe saya tau rumah kat mana...:)

nekPP said...

zaiy >>> nak gek resepi kuah ekhh..kena update ler nihh..haiyooh

MOT >>> nie kes 1 ugutan niee...tulunggg tulunggggg...

kayteeze said...

Betul tu betul. Makan dengan kicap pedas !! Berasap telinga !!

fazemy said...

Satu tray cili api tu tray besar mana? Klw tray hidang nasi macam kat foodcourt tu mau berapi telinga 7 hari 7 malam. haha

ain said...

baru gak pas mkn mee sup..tp yg kedai buat le.haha

nekPP said...

tie >>> hehe org ganu panggil kicap pedas ekh...org johor panggil sambal kicap..ahaks

fazemy >>> kalau talam nasik ambang tu mcm maner...wakaka..

ain >>> hampehhhh....