Thursday, 3 September 2009

BUBUR NASI

Ramadhan ya Ramadhan
dari cerok dapor nekpp..
BUBUR NASI and the GANG
wahhhh sudah ubah style maaa hehe.. tak per sesi percubaan..resepinyaa jom kita zasssss ;))
bahan2
2 pots beras
air secukupnya
secubit garam

ha haaa yg ini plaks
SAMBAL TUMIS LOBAK ASIN
haa terliorr ler tuhhh hehe..nekpp guna lobak asin cincang tuu..ada gek yg kasar2..tapi leceh nak kena kena hiris..sbb nekpp nak gigit susahhh ahaks..zass resepiiii...
bahan2
cili kering
bwang putih
bwang merah
belacan
halia
asam gelugor atau air asam jawa
dibelender kesemua bahan

KANGKONG GORENG BELACAN
soooo yummyyyy..haa terlior lagiii.. nampakkkkk..hehe..ok ok kita zass resepiiii kang kureng pahla pose..
bahan2
lada dihiris2
bwang putih diketuk
bwang merah dihiris2
ikan bilis
pati kuib ikan bilis
belacan

last but not least...wowww...lagii terliorrrr
TELUR ASIN
IKAN BILIS GORENG
KACANG TANAH GORENG
waduhhhhhhhhhhhhhhhhh poloh2 oiii makannnn...

6 comments:

Suzi said...

nekpp, paling saya terliur....kangkung goreng belacan tu...terbau2 sampai sini hihihi

Am-flora said...

yati ooi.., bukannya terliuk lagi tapi dah trpercik-prcik ni ha..! yati punya selera lbh kurang akak tau, dulu2 selalu buat smbl tumis lobak asin ni, suka sesangat tapi bila dah brlaki ni (kasar benar bahasa kot,maaf ya, gurau2 je tu!) nak buat cam tu cik abg x gemar lak tu yg lama dah x buat. tapi bila yati dah tayang kat sini rasa tringin lak! sedapnya.a.a..!!!!!!!

nekPP said...

suzi >>> haciooooommm wahaha..

k am >>> nak ketawakan kak am dulu...wahahahaha..tuler kak sama ler kita.. selera laki hehe lebih suka ikan bilis air asam pas tu boh gek lobak asin potong2 cili mak aiiii dah terpercik gek kak ammmmmm hahahaha... tapiiii laki hehe saya dia belasah ajer kak..sbb bubor tu dia sukee ekeke..

iza~de~bintang said...

aduii kecur air liur iza tengok gambar2 nekPP ni..sib baik dah dekat pukul 6 petang huhu..

p/s: mekasih yer ucapan utk mak iza :)

kayteeze said...

Uwaaaa.......

Tie datang bawak talam.. nak isi semuanya, ekekeke......

nekPP said...

iza >>> amek bau ajer lahhh iza yerrr hehe ;)

k tie >>> saya pulangkan talam mokcik kosong aje..maap yer..lain kali aje! ahaks ;P