Thursday, 20 August 2009

RAMADHAN KAREEM

Do'a Malaikat Jibril Menjelang Ramadhan
"Ya Allah tolong abaikan puasa umat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:

** Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya(jika masih ada);
** Tidak bermaafan terlebih dahulu antara suami isteri;
** Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.

Maka Rasulullah pun mengatakan Amiin sebanyak 3 kali.

Dapat kita bayangkan,yang berdo'a adalah Malaikat dan yang meng-amiinkan adalah Rasullullah dan para sahabat, dan dilakukan pada hari Jumaat.

***

Kad ini
diTUJUKAN KHAS UNTUK PUAN2 BLOGGER

amek jangan tak amek tawww :))

Mata kadang2 salah melihat....
Mulut kadang2 salah berucap....
Hati kadang2 salah menduga.....
Maafkan segala kesilapan yang pasti ada....

SELAMAT MENYAMBUT
RAMADHAN AL MUBARAK
MAAF ZAHIR DAN BATIN

DARI
NEKPP SEKELUARGA
Semoga Ramadhan membawa keberkatan kepada semua
dan mengukuhkan ukhwah yang terbina

***

KAD DARI...

Kak CT Delima

mekasih ya kakk..

***

AMY
syukran Amy!

***

SUZI
syukran Suzi!

***

HANA
Syukran Hana!

***

dpt kad lagiiii...
KAK INA KL
syukran jazilan k ina!

***



LINDA
haha kauuu 3 sekali angkut free aje hehe
Syukran Linda!

***

hari ke 2..

yeyy kad lagiii..
Syukran Fida!

***

12 comments:

ain said...

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK UTK mekpp sekeluarga jugaaa!!!

psst...aku pun nak minta ampun dn maaf klu2 tersalah perbuatan dn kata2 secara sengaja atau pun tidak.

QiStinA's said...

salam ramadhan al kareem utk k.y n family... moga dpt jalani ibadah nie dgn baik...insyaAllah...

kuIna LadyInRed said...

sbb sy puan2 sy ambek gak la...

fazemy said...

Selamat berpuasa. Maaf zahir batin. Aminnn...

p/s: NekPP beraya di Msia la yer tahun ni.

sarahmirza said...

Ramadhan Kareem nekPP ... sesama minta maaf atas salah silap....sedapnya bubur lambuk kann...

blogresipi said...

NekPP... selamat menyambut Ramadhan AlMubarak!!! :)

kayteeze said...

Salam ramadhan dari kak tie...

Sasha said...

Selamat Menunaikan Ibadah Puasa. Moga kita mendapat keberkatan & keampunan dari Nya...

Terima Kasih di atas pemberian Kad itu... :) Cantik!

janny77 said...

It's a nice blog with amazing features that given lot
Of knowledge……

Janny

Cash Online Get Easy cash at your door step

nekPP said...

ain >>> beb..mek jgan main2 tawww..ahaks..

sama2 lah kita bermaap2an ;) errr yg sengaja tu yg nak tahuuu ekekeke

moi >>> Eid Mubarak jugak utk moi sekeluarga..tnx!

kuIna >>> sudah tentu puan! ahaks

Emy >>> insyAllah emy..raya di johor..emy org maner..kalu org johor meh dtg teratak nekpp..ahaks

saramirza >>> eid mubarak jugak utk mr n mrs onn and d heros! meh dtg umah makan bubor lambokkkkkkkkk

Ijan >>> tnx ijan..eid mubarak jugak utk ijan dan suami

kTie >>> mekasih mokcik! ekeke

Sasha >>> insyAllah sasha..tnx!

janny >>> tnx so much!

Rnz Photo JB said...

Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak yg penuh dgn rahmat & keberkatan Nya .


* salam perkenalan !

info yg memberi kebaikan sesama insan . . .

nekPP said...

RNZ >>> Eid Mubarak..salam perkenalan dari saya juga..dah lawat FP menarikk!